måndag, november 02, 2009

Lägesrapport - nu med två salonger

Så, då har vi haft vårt första skollov med nya salongen och det är dags för en liten lägesrapport.


  • 1 utlöst polyesterbrytare

  • 1 "experiment", gick finfint :-)

  • 1 panikändring av filmprogrammet

  • 2 salonger

  • 2 bildformat (VF, CS)

  • 2 bytta spännband

  • 4 ljudformat (Mono, Dolby SR, SR-D och DTS)

  • 5 minuter - minsta marginal mellan två filmer

  • 8 föreställningar - rekordet för en och samma dag

  • 8 centrumringar (vi hade 7, men så kom film nummer 8 så det skickades en ring till)

  • 10 filmer

  • 30 sekunder - tiden till godo innan projektorn startade efter reklamfilmen vid ett tillfälle. Stressigt? Inte speciellt...

  • 58 föreställningar


Mycket roligt att rapportera noll incidenter, förutom en utlöst polyesterbrytare men det var på slutsladden som fastnade på vägen ut och efter att projektorn skiftat ur ändå.

Vi hade sju centrumringar och nu har vi åtta, och därmed har jag även slut på grönsladd när jag fick tillverka en startsladd till. Tack och lov har jag en bra bit med rutsladd kvar ifall jag behöver mera.

Egentligen skulle det vara ett bildformat till, nämligen Normalbild. Men det fanns inte tid att byta objektiv mellan Alfons och pappa Åberg och Upp därefter, så tyvärr så fick det bli lite bildslakt på Alfons. Nåja.

Nu är det bara två föreställningar om dagen i veckan som kommer och sen så flyr jag fältet på torsdag. Äntligen minisemester...

Inga kommentarer: