tisdag, november 10, 2009

Biografsafari deluxe

I torsdags var jag som sagt uppe i Stockholm inför en kryssning till och från Åbo. Och tåget som var uppe i exakt utsatt tid kl. 12:39 gav mig en hel del timmar att spendera på stan. Så det var bara att låsa in väskan i förvaringsskåp på centralen och vandra runt bland biograferna i innerstaden.

Det blev en lång vandring till och från de olika, och jag tittade på Filmstaden Sergel, Skandia, Grand, Sture, Zita, Park, Rigoletto och Saga.


På Sture och Zita fick jag även en titt i maskinrummen, vilket ju alltid är extra trevligt att se hur andra har det i biomörkret.


Coco - Livet före Chanel


Fick tipset att titta in i Zitas maskinrum av den som körde film på Sture, och det var sannerligen lite udda maskinrum.


Intressant var också att salong 1 hade en SDDS-låda som ljudprocessor, med extern SR-D från en Dolby DA-20.



Salong 1 - Angés stränder




Salong 3 - Augustilunch i Rom



Vill verkligen tacka er som jobbade där och då för titten i era maskinrum.

4 kommentarer:

Jonas sa...

Alltid kul att se hur det ser ut i andra maskinrum :-)

Uffe sa...

Ah, kul att du var förbi Sture. Synd att jag inte stod i maskintummet den dagen bara. =)

Du får palla dig förbi biorio(.se) nästa gång du är i storstan!

Kristoffer Strömblad sa...

Lustigt nog så åkte jag faktiskt tunnelbanan till och från Hornstull, fast för att besöka min kusin. Så jag var ju inte långt ifrån Rio.

Får se om det blir fler Åbo-kryssningar (vilket var det huvudsakliga målet med Stockholmsresan). :-)

Uffe sa...

Ta det som en stående inbjudan i alla fall! Jag visar dig gärna runt.