måndag, december 24, 2007

My drug of choice

Nyligen pantades hela fem flak burkar av denna energidryck. Drickes med fördel morgon, middag, kväll. Dock med egenhändigt beslutad maxdos av fem burkar per dygn. Och absolut ingen alkohol.

Sedan slutet av oktober har det alltså blivit över 120 burkar, men endast två öl.

Om de har någon effekt? Öhm... ja. Efter ett par burkar och därpå en cykeltur i en över en mil, i motvind och högt tempo var jag inte ens trött. Och vid två andra tillfällen har jag gått till sängs 8:40 på morgonen, efter en annars vanlig arbetsdag.

Men idag julafton klarar jag mig utan min Hustler.

Tror jag.

I övrigt en God Jul på er alla.

Uppdatering. Jo, givetvis är jag helt beroende av trimethylxanthine, C8H10N4O2, mera känt som koffein. Abstinenshuvudvärken satte in lagom till sillen... aj.

2 kommentarer:

Alexander sa...

Haha, du tror inte att sockret skapat ett smärre beroende med? ;)

Jag var också hooked ett tag, på märket Powerking. Mmm, det var tider det.

Jonatan Gonte Kindh sa...

Åhå. Jag känner igen det där från min gymnasietid. (Och vid lite random event nuförtiden för den delen...)


Och yes, jag har läst din blogg från det nyaste inlägget (dock inte sträckläst). Du bloggar om ett yrke jag varit intresserad av sen barnsben, så fast blev jag ;)