lördag, december 22, 2007

Full rulle, bokstavligen...


Här är den så, eller halva, del 1 av den dyraste filmen i Svensk filmhistoria, Arn - Tempelriddaren, eller Arne som jag kort och gott kallar den för.

Egentligen har jag lyckats med det omöjliga. Den info jag har säger att hjulet jag just spolat upp tre trailers och de fyra första akterna på rymmer 2200 meter film. På hjulet ser ni 2209 meter (vilket är 1 timme, 20 minuter, 31 sekunder). Med utrymme kvar. Dags att uppdatera min info alltså. Och att jag ens vågat mig på detta trick var att utan en egen trailer skulle paketet endast vara 2173 meter långt, vilket skulle rymmas. Men när jag såg hur mycket som fanns kvar på hjulet då var det bara att lägga på trailern, det fanns ju gott om utrymme kvar.

I övrigt ska det bli kul att köra filmen för publik sen. Det är länge sedan jag haft en film med så välmixat soundtrack att jag kunnat köra den på volym 5,3 (mot normalt 4,5-4,8).

1 kommentar:

Uffe sa...

Min erfarenhet säger att det får plats mer film på dom flesta hjul än vad som är meningen. Tanken är nog att man inte ska spola på exakt 2000 meter och ställa hjulet på golvet så tyngden hamnar på filmen utan på det lilla extra på hjulet istället.

Men när man vet att så är fallet tänker man ju hellre att man spolar på en akt till så det blir 2300m eller nåt på ett 2200-hjul för att slippa skifte eller något liknande.