tisdag, december 18, 2007

Vad är sannolikheten...

...att kunder ringer exakt då man inte har tid att svara. Eller går till kiosken när man heller inte kan eller bör lämna maskinrummet.

Det här slår aldrig fel, tro mig. Eftersom jag kör med skiften på två projektorer bör jag vara i maskinrummet för att se så allt går rätt till.

Och oavsett längd på filmen och tidpunkter för skiftena så kan man ge sig den på att det nästan alltid är någon som går ut från salongen och vill handla i kiosken. Absolut inget fel med det, men varför väljer de nästan alltid att gå då jag har 2-3 minuter kvar till skiftet och jag egentligen inte vill lämna maskinrummet.

Eller för den delen att jag sitter i kassan i över en timme utan att göra något vettigt alls. Surfar bara lite slött på kassadatorn. Ingen telefon ringer, ingen kund kommer genom ytterdörren. Och jag går tillbaka till maskinrummet för skiftet... och som på beställning ringer telefonen. Eller att det kommer in någon från gatan.

Inga kommentarer: