onsdag, november 08, 2006

The Omen Curse

Som jag tidigare nämnt så har jag sett The Omen (1976), Damien: The Omen II (1978), The Final Conflict (Omen III - 1981) samt även TV-filmen Omen IV: The Awakening. Även 2006-års remake skall ses vid tillfälle, men eftersom jag är rätt mätt på Omen just nu får den vänta lite.

Så filmerna ligger på skrivbordet och väntar på att jag ska mata in alla uppgifter om dem i min egen dvd-databas. Tror ni inte att fotodatabasen för Picasa2 blir korrupt och måste byggas om? Picasa2 har körts felfritt i 1,5 år på datorn och även om jag lyckats krascha programmet ett antal gånger har databasen aldrig dykt. Och sista gången jag körde programmet stängdes det ner korrekt.

Sammanträffande eller förbannelse? Skiter i vilket, det är bara jobbigt för det tar tid att bygga om 130 MB databas (programmet har kört i 45 minuter nu och bara lyckats återställa ca 33 Mb)...

Inga kommentarer: