torsdag, november 02, 2006

Arbetsnarkoman?

Jag trodde Halloween redan hade varit, men när jag såg arbetsschemat för imorgon första gången så var det rena rama Fredagen den 13:e. Sju föreställningar med en total arbetstid på över 14 timmar i sträck.

Vi är för närvarande tre personer som kan köra film på bion. Jag är den ende som inte har något annat jobb så jag kan allt som oftast köra dagtid under t.ex. skollov. Men jag hade ärligt talat väntat mig mer än ett vagt "Eh... nej, det blir svårt..." om varför ingen annan kunde ta och köra kvällstiderna.

Jag har förstått genom att jämföra med andra ställen att jag har väldigt bra betalt, men någon måtta får det nog allt vara. Jag har dessutom jobbat omkring tio timmar per dag sedan i söndags, lägg därtill skolfilmer förra veckan med allt vad det innebar. Så 14 timmar på ett bräde? Tack, men nej Tack!

Glädjande nog så kommer det en person till som jag ska lära upp som maskinist vilket absolut behövs. Inte bara när det är lov utan för vad som väntar biografen runt hörnet med fler salonger, som är under planering.

Hur gick det nu med arbetsschemat då? Jo, jag lyckades få ner mina tider till endast 9,5 timme istället.

Inga kommentarer: