tisdag, januari 01, 2013

The sound of coming attractions

Det finns trailers, och så finns det Trailers, och slutligen så finns det TRAILERS. Sådana där man skiter i publiken, de visas bara för att jag vill se och höra dem om och om igen...

Under julhelgen har jag tagit bort alla trailers på alla filmer eftersom de åt upp alla marginaler mellan föreställningarna med råge. De är ju så glada i 2-2,5 minuters trailers nuförtiden. Men nu när publiken sinar något på vissa filmer, och jag får hjälp närmare kvällen så kan det vara bra att återinföra trailers on select shows.

Först ut min lilla favorit. "Iron Man 3" Trailer A. För att den är så fantastiskt snyggt mixad! Musik och ljudläggning är enastående. Det räcker att stå i slussen till salong 2 innan "Skyfall" ska börja för att få gåshud som räcker flera timmar... Ni kan ju tänka hur det lät när jag provkörde trailern i November i salong 1... på inte så publikvänlig volym om vi säger så... *får nått lyriskt i blicken*


1 kommentar:

Gonte sa...

Oh, önskar man fått uppleva det *drömmande blick*