fredag, mars 09, 2012

Sportlovet i siffror

Nu är det ett par veckor efter sportlovet passerade, har ju glömt totalt att presentera lovet i siffror som vanligt... ojdå.

  • 9 filmer
  • 57 föreställningar (alla körda av undertecknad...)
  • 1 liveföreställning från Metropolitan, New York (även den stod jag bakom fjärrkontrollen till satellitboxen)
  • 24,81 besökare i snitt per föreställning
  • 2 bildfönster som fastnade på vägen...
  • 1 kopia som blev nr-repad halvägs. Opsie!
Lite lustigt med bildfönstret i tvåans maskin som vid starten av Alvin och gänget 3 en dag valde att fastna mellan CS och VF. Så det blev en väldigt märklig bild på duken vill jag lova. Bara att dra ut fjädern som drar bildfönstret och manuellt dra det rätt.

Och givetvis fastnade fönstret på efterföljande föreställning i ettan på likande sätt. Så det blev att lossa fjädern och vrida den rätt, verkar som den hamnat något snett och inte haft samma "kraft" när den drar. Därefter har den fungerat varje gång. Vilket iofs. inte säger mycket eftersom majoriteten av filmerna numera är i CS så där står ettans maskin kvar i CS och knappt gör annat än visar widescreen. Typ...

Värre var det med sista föreställningen av Prinsessan Lillifee 2 som inte ville som jag ville utan red på en vals på väg till stolpen, vilket jag ju givetvis inte upptäckte förrän efter halva filmen. Satan! Inte nog med det så stannade projektorn när jag snabbt petade rätt filmen igen eftersom klyvskyddet överreagerade. Suck! Det blev att provköra första akten igen innan den åkte ner i lådan för vidare transport och därefter skriva filmskaderapport. Ajaj...

Inga kommentarer: