tisdag, juli 03, 2012

Nystart(?)

Se där, inget skrivet under hela juni månad. Men så otroligt spektakulärt.

Eller inte.

Här händer inte ett skit. Jo, jag jobbar för mycket. Avstår från att posta tidrapporterna, tror ändå det hade räknats som skräckläsning. Även om det är lågsäsong och det är en film per salong och kväll är det för mycket när man står här varje jävla dag. Då skiter jag i att det bara blev 87 timmar under juni. Det blev en ledig dag... midsommarafton.

Det har gått så långt att jag inte vet om jag ö.h.t. ska fortsätta. Bara släppa skiten och söka nått annat. Trots att digitalt och allt det där är en hårsmån bort bara. Har inte petat på bions facebook-sida heller på en månad. Varför skulle jag? Finns ju inget publikarbete att prata om ändå på stället så då kan jag lika gärna ta en paus där med. Två frågor dök upp på en månad som jag prompt svarade på för jag visste svaren direkt. Annars är där tyst som i graven också.

Nu har jag dock fått lite hjälp på traven, i och med att jag faktiskt gick till ett medium för en reading. Och nu hör jag skeptikerkorparna komma kraxandes... shut up! För att vara en person jag aldrig träffat tidigare i dessa sammanhang var det en otroligt detaljerad bild som beskrevs av mig som person. Precis allt stämde, även sådant som inte en enda själ vet om. Därför väljer jag att lita på känslan av att det som framtiden har att utlova faktiskt borde stämma. Hur oroväckande det ändå känns, för det jag fick höra var både precis vad jag ville höra men ändå inte.

Även om bilden inte är komplett vet jag åt vilket håll jag bör gå, vilka saker jag ska fortsätta fundera på. Därför stannar jag kvar i nuläget (let's face it, går jag hem idag kan bion lika gärna stänga imorgon. It's that bad...) fast med ett förbehåll. Värdet av det lilla ordet; nej.

Nej, jag ställer inte upp på vad som helst längre.

4 kommentarer:

Gonte sa...

Hej igen, äntligen ett nytt inlägg iallafall.
Om än med något trsta tongångar, så ändå lite aktivitet här!

Känns som att vi sitter i olika ändar, jag som fått för lite och suger åt mig varje ord som skrivs här, och du som nog fått lite för mycket av det hela.

Jag hoppas jag faktiskt får tummen ur att iallafall åka över till grannorten och gå på bio innan du lagt ner, men man får väl se hur det går ;)

Och ja, det borde fan inte få bli så tragiskt att allt står och faller med en person. Det hjälper inte hur mycket man faktiskt brinner för sitt yrke när man blir instängd på sitt jobb... :/

Anyhow, vad jag ville få sagt var nog; Det finns läsare. Och ta hand om dig!

Kristoffer Strömblad sa...

Trevligt det finns läsare kvar. Hade tänkt bränna av en serie inlägg som sådant som hänt under våren som jag helt enkelt inte orkat skriva färdigt. Tar väl nån dag till att fixa, en ny YouTube-video ska också sammanställas.

Vad gäller den andra biten så ja, det måste fan bli ändring på ett och annat. Nu gäller det bara att rikta energin på rätt håll. Ringde en god vän i Malmö ikväll, och han sa att det var länge sedan jag hade varit så taggad. Själv märkte jag inte nån direkt skillnad. Så det var väl ett positivt tecken om nått.

Alexander sa...

Tänker på dig, du vet väl att du kan höra av dig om du vill snacka?

Superblink sa...

Hejhej, hittade just till denna blogg (Googlade 'dukmasker') och hoppas du fortsätter skriva ett tag till eller åtminstonde låter den leva kvar på nätet. SÅ mycket bra beskriven info! Och kul med maskinrumsbilder. Hälsningar en f d maskinist i Stockholm /Åsa