tisdag, oktober 05, 2010

Servicebesök

Så, lite service beställd och lite service levererad.

Först ut var att få ordning på speglarna, eftersom åtminstone den i salong 2 råkade bli flyttad en aningens, aningens liten bit när jag bytte kolvar förra måndagen. Så då trollar man fram lite laser/led-pekare som monteras i objektivrevolvern. Lite fix, lite trix och sedan fick man ganska tydligt svar på vad som var felet... och jomenvisst, spegeln satt inte så hårt fast som den borde utan rubbades väldigt lätt. Lite ytterligare fix och trix senare var det löst. Sen flyttade vi lamphuset lite bara eftersom det också visade sig att det nybyggda golvet under projektorn satt sig något under det år som salong 2 varit igång.

I övrigt byttes det olja, här synes ny och fin olja till vänster. Och en 0,8 l som vispats runt i ett bra tag i projektor 2.

Och då vill jag inte visa hur tre år gammal olja, som rullat rejält över tiden ser ut, eftersom den i projektor 1 var... hur ska jag uttrycka saken? Grumlig är ett bra ord. Lägg därtill att jag skriver det här med oljedoftande små fingrar, eftersom givetvis hoppade slangen av när jag skulle tömma projektorn, så det rann ut lite... *host*

Och så fixades SR-D läsaren som varit släckt i strax under en vecka. LED:en lös inte längre. Tre saker uppdagades, att det var en säkring - som fanns att köpa ny på Clas Ohlson (fantastisk butik). Och att nätaggregatet börjar ge med sig eftersom det numera bara matar ut ca. 1,75 V till LED:en, inte långt kvar till panik-nivån. Och att den film som jag fått köra med Dolby SR ändå inte går att köra digitalt, eftersom möget ligger och läser på 7,5-8/F hela tiden...

Inga kommentarer: