fredag, oktober 05, 2007

Jamen, va fan...?

Ungefär så som rubriken säger var mitt direkta svar på dagens lilla nyhet. Att Shrek den tredje i originalversion uteblev och helt sonika ersattes med den dubbade versionen. Nu har jag redan kört den svenska versionen i fem veckor och att fylla ut med orignalet var hett efterlängtat.

Men nej, torsdag eftermiddag så "fanns ingen kopia ledig". Jamen, i måndags var allt frid och fröjd och jag fick det bekräftat från två håll, så hemsida, skyltfönster, lokaltidningens kalendarium, bioguiden.se och telefonsvarare har fel uppgifter.

Vem som klantat sig bortom rim och reson vet jag inte. Bara att det är så fruktansvärt irriterande med det extremt korta varslet, samt så tråkigt att någon inte kan hålla koll på om kopian var ledig eller inte.

2 kommentarer:

lm sa...

Man kan ju komma runt det där genom att köra en annan DTS-skiva med samma film-id. Kör man skivan med originaldubben tillsammans med den svenskdubbade filmkopian så får man engelskt tal och dessutom utan fula textremsor! Säg till om du är intresserad.. ;-)

Kristoffer Strömblad sa...

Jo, jag vet. Det lustiga är att vår VD sa exakt just det också. Men eftersom vi inte har DTS, så var det helt plötsligt tal om att installera DTS... och vi har inte ens helt slutfört SR-D installationen (endast digitalläsarna saknas). Ojoj...