måndag, juli 02, 2007

Heltäckande


Så gott som alla filmer som visas nu eller kommer visas inom rimlig tid finns inlagda och kategoriserade i reklamdatorn efter vilken typ av reklamprogram filmerna ska ha visade framför sig.

Då är det rätt kul att upptäcka att även My Fair Lady är inlagd, även om den - mig veterligen - endast visades en enda gång i våras, och då som en specialföreställning på 70mm och då visades det ingen reklam.

De är alltså grundliga i sitt jobb på SF Media. Men ironiskt nog är de så grundliga att slutvinjetten efter alla reklamvisningar de senaste två veckorna har uteblivit, trots samtal till supporten...

3 kommentarer:

lm sa...

om det är grodorna från familjen robinson du menar så är det bara skönt ju. så här efter ett par månader är jag rätt trött på den där käcka "du stör mig mitt i filmen.."-truddelutten!

Kristoffer Strömblad sa...

De där grodorna har jag bara sett en gång, under ett besök på Odeon i Dunfirmline, Skottland.

Som fristående biograf har vi normalt sett bara en 4s kort slutvinjett med SF Media-logon.

Det lustiga är att jag en vecka innan vinjetten försvann gav feedback till dem och önskade snabbare övergång till 35mm, eftersom det tar ca 7-10s innan den första trailern rullar efter reklamen. Men jag syftade på snabbare signaler till automatiken, inte utebliven vinjett :-)

lm sa...

En kollega på hos oss (Jingis) fixade just detta förra helgen (tidigare puls från reklamdatorn) genom telefonkontakt med (tror jag) norrmännen på Unique. Nu ser det finemang ut!

Men tydligen så är det lite svart i slutet på grod-filmen, så när den försvinner finns det risk för att det blir reklamfilm med SF-puck ovanpå..