tisdag, juli 17, 2007

Förkylt också...

Hatar att vara förkyld. Irriterande ont i huvudet, täppt näsa och oftast förbannat överflöd av tårvätska från ett eller båda ögonen. Som tur är finns fin-fina produkter som Panodil varmdryck och Otrivin nässprej. Det gör att man åtminstonde kan gå till jobbet som (nästan) vanligt.

Men helvetet på jorden är nog ett alldeles för varmt maskinrum, den där lätt unkna doften av snor i näsan, man är lätt lomhörd och det är en och en halv timme kvar av kvällens sista föreställning. De längsta 90 minutrarna någonsin, känns det som.

Har lyckats lösa personalproblemet så att det inte är jag som river biljetterna idag och imorgon, så jag har så lite kundkontakt som möjligt tills jag frisknar till ordentligt. Alltid något.

Så, om klockan kunde bli 23:30 så jag kunde gå hem... f*n, bara 22:25, och jag har till råga på allt ett skifte kvar av Transformers. Argh!

Inga kommentarer: