onsdag, juli 26, 2006

Storstädning

Så, idag var sista kvällen för Pirates of the Caribbean: Död mans kista. Därmed ska filmen spolas ner i sin transportlåda för vidare färd till nästa biograf.

Personligen bryr jag mig aldrig om filmernas innehåll när jag väl jobbar i maskin. Där bryr jag mig bara om den tekniska kvaliteten på kopiorna. Men det händer att jag känner att vissa filmer skulle man inte kunna bli av med fort nog, och andra vill man gärna behålla länge. Pirates 2 är nog en sådan som jag skulle kunna hålla kvar ett par veckor till utan att tröttna. Men idag åkte kopian ut, till förmån för Superman Returns som har premiär på fredag.

Men det var inte bara filmen som utvisades. Nej, här storstädade vi och returnerar även en reklamfilmsjournal vars visningsperiod är slut, samt hela 12 trailers som inte längre är aktuella. Allt som allt en rejäl samling på omkring 50 kg...

Inga kommentarer: