lördag, september 03, 2011

Platsbrist

Allt det här med 3D rendering, experimenterade med DCP och allt annat som har med film/video att göra har gjort att jag har början till extrem platsbrist på mina interna hårddiskar. Av 2 TB (Ja, Terabyte) är bara 162 GB kvar - dvs. ca 7,8 %.

Sen inser jag att det ligger en jävla massa skräp på diskarna också så det är dags för storstädning och få liv i min BD-brännare också för att få ut mycket som skulle ha säkerhetskopierats för länge sedan... Nu har jag iofs. en NAS med 2TB med RAID 1 (mirroring) som sväljer mycket av det viktiga. Men ändå.

Men det är då intressant att hitta sådana här screenshots;


Ett numera saligt insomnat projekt, en "musikvideo" till en av mina egna låtar... hmmm, var la jag nu originalfilerna till det då? Samt så undrar man egentligen hur mycket filmmaterial jag faktiskt har från mitt maskinrum.

Sannerligen dags att leta upp allt, sortera samt skapa någon form av dokumentär. Som om jag nu skulle ha tid med det också... nåväl.

Inga kommentarer: