tisdag, januari 04, 2011

Bankrånarfilmen som blev rånad... på en tjuga...

Årets första incident! Yay!

Fast den är av det roligare slaget. Salong 1 är hyrd i tre dagar för revy aktiviteter, så där rullar ingen film alls. Men jag får The Town samma dag som den ska visas, fast nu är det ju lugnt att spola upp den under tiden som salong 2 kör rubb och stubb idag. Men för att underlätta flytt över till salong 2 från ettans stolpe så väljer jag att provköra filmen, fast utan bild och ljud. Bara låta den rulla igenom och bli packad nog för en flytt till salong 2.

Så där stod den och körde. Och så blev man hungrig. Och det var att ta fram plånboken och kolla kontanterna, fast det var mest kvitton så jag valde att ta ut allt och sortera. För enkelhetens skull la jag innehållet på A-tallriken som för tillfället var tom. Och när man var färdig skulle sedlarna ner igen, fast nu valde alla tjugor att flyga och fara sin kos istället. Fick tag på alla utom en.

Så efter en stund får man syn på något som snurrar med kopian... jomenvisst. Då har alltså en av sedlarna landat på mottagartallriken och åkt in i kopian för The Town. Oh dear...

Så nu en stund efter filmstart av samma kopia i salong 2 har man suttit som en hök och vaktat sedeln tills det var läge att börja dra ut den från filmen. Lite rörigt blev det allt eftersom den vikt sig under filmen så när jag lyfte den fick jag film med upp ur kakan... Så där fick man sitta och manuellt hålla film/spindel i styr tills det värsta lagt sig.

Men vad gör man inte för 20 kr...

2 kommentarer:

Zacabeb sa...

Du får ursäkta, men det där blev årets första gapskratt för min del. Jag kan se framför mig hur den snurrar runt med filmen på tallriken. :D

fnys sa...

Gjorde likadant med min kaffekopp en bakfull skolbiomorgon i min ungdom. Kaffet var gjort på bions sista pulver. Lätt att hålla sig för gapskratt då...