lördag, april 17, 2010

Filmat på bio

Den senaste månaden har varit rätt märklig. Inte nog med att det är extrem lågsäsong just nu, jag har inte jobbat så lite på så fruktansvärt länge... vet inte vad jag tycker om det. Eller vad sägs om luckor på tre dagar i lönespecifikationen. Otänkbart för bara några månader sedan. Men det kanske är bäst att göra så för att "batterierna" ska vara fulladdade till sommarens filmer.

Så vad fyller jag tiden med? Filar vidare på bions hemsida, bokar tågbiljetter, bokar semesterresa, planerar in tripp till Köpenhamn, planerar inför en Åbokryssning, går på teater i Malmö, och återupptar nattklubbslivet efter ett halvårs frånvaro. Det senare tog stryk när ombyggnaden var inne på den absoluta sluttampen. Och därefter kom jag inte för mig att gå ut igen. Synd.

Men de senaste dagarna har jag också roat mig med att fila vidare på några Gigabyte filmmaterial jag spelat in under veckan. Så med 45 minuter kvar till bussen till Malmö så bjuder jag på mitt senaste HD-alster. Tänk nu på att för varje film ni väljer att se på bio, så här mycket jobb ligger bakom varje föreställning. Och det inkluderar inte upp/nerspolning eller flytt av kopior.


Ser att bloggdesignen är för smal även för det minsta formatet av inbäddad youtube-video. På YouTube kan du se upp till 1080p för bästa möjliga bild

Inga kommentarer: