söndag, mars 07, 2010

Katastrof i antågande?

Den här dagen är en disaster waiting to happen...

Trött, överarbetad och för lite variation i programmet är alla trevliga ingredienser till en stundande katastrof om man inte tar det lugnt där inne i maskinrummet.

Trött eftersom man bara jobbar och jobbar. Får inte tag på någon annan som kan köra, dvs, jag gör samma jävelskap och stänger av mobilen i ren protest.

Därtill kommer en film som bråkar med mig, Percy Jackson som prompt måste ha mina nya klämmor (eftersom kopian beter sig som en ål!). Dessutom gör både Farsan och Alice i Underlandet dubbla visningar i var sin salong. Vilket ju bara är att ladda om - behöver inte ens byta program eller dts-skivor. Vilket på sitt sätt tar udden av jobbet och misstagen kommer som ett brev på posten. Vilket är min erfarenhet att de gör.

Och slutligen så har jag en digitalreklam som verkligen SUGER! Efter många om och men så kom visst supporten fram till att det var ju märkligt att bilden lägger av mitt i en reklamfilm. Men det var liksom det jag har påstått hela tiden... skyller det på språkförbistring. Men nu ska alltså en ny dator vara på väg. Men tills den kommer så har jag manuell start av film i salong 1.

Och salong 2 har lika stora bekymmer med sin förbannade DVI-sladd (eller projektor, eller datorn, vette fan egentligen). Ofta tappar den en eller flera grundfäger. Men nuförtiden har jag helt enkelt fått nog, och strular det så blir det nödstopp och resten av dagen körs utan reklam. Någon gång ska de nog fan fatta att reklamen har förstört en föreställning för sista gången om de inte får rätt på skiten.

Måhända jag överreagerar då jag är så jävla trött, men men...

Uppdatering. Nope. Inget hände. Tack och lov.

Inga kommentarer: