Varför kan man som regel räkna med att efter ett besök av servicetekniker så är det något annat som strular än det som teknikern kom för att fixa?
Förra våren var ett rent rutinbesök för kontroll av maskinerna och inställningarna för ljudet. Föreställningen efteråt så låg ljudläsaren och läste perforeringen. Idag var det dags igen, den här gången för att undersöka den där ljudläsaren lite närmare eftersom den gett oss en del problem under hösten.
Inte speciellt kul besked, antingen är lasern kass eller så har en glasstav till fotocellen spruckit och ger ljud som får ljudprocessorn att spöka till det i kanalseparationen. Ny läsare? Nja, eftersom en Ernemann SR-D basement reader redan är beställd så vill man vänta till den dyker upp, då vi dessutom måste göra en helt ny kalibrering av salongen. Fram tills dess så var det bara att lappa ihop systemet efter bästa förmåga. Exakt hur det gick till kan jag ju berätta, but then I would have to kill you... eller nått.
Ja, och vad hände efter att teknikern åkt iväg till nästa ort. Jo, det börjar brusa i vänster surround. Tack och lov var det bara något som slutsteget satt i halsen över, för det försvann efter en omstart av systemet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar