lördag, november 06, 2010

Minnet är bra, men kort...

Lite här och var i maskinrummen runt om i landet kan man läsa de mest fantasifulla och humoristiska omtolkningar av filmtitlar. T.ex. i mitt maskinrum har jag filmer som Byracka på vift och Taekwondo ungen. Och det går ju att tolka rätt hyfsat vilka filmer det egentligen är.

Men när jag spolade upp Dumma mej och satte på en slutsladd som fortfarande hade en gammal info-tejp kvar sedan någon film i tidigare i år, så stod det helt enkelt att läsa att den suttit på en film titulerad A2. Men jag kan icke komma på vilken film det skulle kunna vara. Hoppsan.

Enda ledtrådarna är CS och 1:33 lång. Hmmmm.....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Alvin och gänget 2? Fast den var ju VF iförsig...

Kristoffer Strömblad sa...

Korrekt, Båda Alvin och gänget filmerna är VF.

Minnet var så trögt att jag fick söka på mina filmer och hittade en träff.

Visade sig att Arthur och Maltazard var rätt film. Arthur 2 helt enkelt.