måndag, augusti 23, 2010

Diska tallrikar - bilderna!

Eftersom någon önskade bilder så får jag väl leverera också...
Tallrik B före rengöring
Till saken hör att åtminstone B-tallriken blir skitig över tid, eftersom jag i 95% av fallen kör från B till A, eftersom det är mycket lättare att ta av filmerna från den översta tallriken - annars måste jag sitta på huk och trixa ut kopian. Eftersom stolpen till salong 2 också bara har två tallrikar och är lägre än vanligt så sitter B också mycket närmare golvet än på en "vanlig" non-rewind.

Men därmed så är det också trängre mellan tallrikarna också, så att lägga in kopiorna på B är oftast lite tidsödande, och man får ibland leta efter hålen i tallriken med fingrarna.

Lägg därtill att nu i sommar har det varit upp mot 46 grader varmt, vilket ju inte alls gör en svettig. Inte det minsta... så givetvis så har man fläckat ner tallriken gång på gång utan att man tänkt på det.

Tallrik A efter rengöring
"Diskvattnet"
Tyvärr så ville kopiorna ändå åka karusell efter detta... antingen jävlas de bara med mig, eller så är undersidan av kakorna så skitiga att de glider ändå.

Nåväl, har ett specialtrick som låter mig ladda felfritt trots detta - utnyttjar bara det faktumet att jag inte trycker på reset innan jag laddar, utan aktiverar upptagningsarmen så att kontrollenheten tror att film ska rulla. Och eftersom utmatningstallriken då är inställd på den hastighet som körs när föregående film är slut så snurrar den rätt så sakta när jag drar ut startsladden från den. Tar inte mycket längre tid att ladda, men jag får absolut inte glömma trycka på reset efter att jag är färdig med laddningen...

Inga kommentarer: