lördag, augusti 15, 2009

Irritationsmoment

Jag blir så trött... måste vara att tecken på att jag jobbar för mycket.

Igår upptäcker jag att jag laddat Public Enemies med ljudspåret nedåt på mottagartallriken. Och det när halva filmen rullat... Inte speciellt bra.

Idag upptäcker jag när jag ska fästa laddsladden på mottagartallriken för Sommaren med Göran att kopian på tallriken ovan har flyttat sig kraftigt i sidled, trots att jag tog det försiktigt när jag tog ut centrumringen.

Men va fan liksom. Det gick dock bra att peta tillbaka den i centrum och med utgångspunkt för de fyra hål som finns i tallriken där man sätter fast centrumringarna så fick jag den ganska centrerad igen. Och den kastades heller inte av tallriken vid start. *phew*

Dagen började alltså inte bra, och lär ju inte sluta bättre heller. Är redan irriterad över att jag måste jobba när familjen har kräftskiva. Så jävla typiskt.

Uppdatering dagen efter... Och idag lyckades jag med nästa konststycke: att dra av ringen när jag bara skulle lyfta den en liten bit för att dra av kopian från tallriken. Tog i för mycket och hoppsan... där stod jag med ringen i handen. Men skam den som ger sig, eftersom jag har Kinoton-ringar med låshandtag så öppnade jag bara handtaget, vilket gör ringen mindre, tryckte tillbaka filmen och la i ringen igen, och därefter låste handtaget och kopian gick att flytta. En jäkla tur det annars hade jag fått flytta två stycken två-och-en-halv-timmes filmer idag.

Inga kommentarer: