söndag, januari 27, 2008

Ute och cyklar... not!

Och så har vi det här med oförutsedda utgifter... Visserligen planerade jag redan för att skaffa ny cykel till våren, men lagen om alltings jävlighet slog till igår och satte käppar i hjulet (bildligt talat) på cykeln. Jag har ingen framdrivning alls eller ens fotbroms kvar. Pedalerna går bara runt och runt och jag kommer ingen vart. Lägg därtill två ekror som gått av på kort tid, ett skevt bakhjul och växlar som inte vill som jag vill. Eftersom åbäket är 19 år gammalt så blir det en ny istället för reparation.

Då jag ganska ofta far som ett jehu mellan hemmet och bion (idag har jag varit på jobb tre gånger under dagen) så måste jag göra en raid på sparkontot och i en cykelaffär redan imorgon.

1 kommentar:

Uffe sa...

Ja det är ett jävla gissel med cykelproblem asså. Alla mina tre har blivit stulna under hösten (en gick sönder först), så jag har plankat tub till bion sen dess. Men nu har jag kirrat en ny hoj så från februari så länge inte snön ligger så ska det bli hojjande av. Har min första cykel med funderande bak- och framlyktor som drivs av dynamo också, det gör mig kåt bara det!