tisdag, april 03, 2007

Jag har skådat skärselden!

Och tro mig, det är ingen vacker syn.

Fan, inte ens Dantes inferno är i närheten av vad en till sista platsen utsåld föreställning, med målgruppen 7-12 år, varav samtliga tagit del av ett erbjudande om gratis liten popcorn och liten läsk, kan generera.

Krydda nämligen med en film som Mr. Beans semester och resultatet: Helvetet på jord... öh, jag menar en rejält skitig biosalong.

Jag fick ringa in extrapersonal när vi förstod åt vilket håll publiksiffrorna för dagen barkade, men trots vi var sex personer tog det oss 20 minuter att få ordning på stället innan vi vågade släppa in publiken till nästa film. Och den i sin tur blev omkring fem minuter sen istället.

Tyvärr har jag inga bilder på eländet, däremot på äldre föreställningar med liknande resultat, men de är i mångt och mycket för snälla mot dagens inferno av popcorn, popcornbägare, utspilld läsk och annat skräp på golvet, så jag låter bli att publicera någon bild. Om inte för att skona era näthinnor... jag tror inte de hade klarat av en sådan syn.

Inga kommentarer: