torsdag, september 10, 2015

What's up?

Länge sedan man skrev något här, tyvärr har ju saker och ting gått på ren rutin mer eller mindre i flera års tid.

Visserligen har man fått programmera exotiska makron för både Tomorrowland och Jurassic World som lekte Todd-AO och IMAX på vanliga biografer, men det är något för ett annat inlägg. Eller att jag ränner över sundet för filmer i digital IMAX lite då och då. Eller att man sett en av världens bästa filmer (Blade Runner) i magnifik 18,4 meter så man får religiösa upplevelser...

Nej, faktum är att det räcker med en veckas tid för att vända upp och ner på nästan allt. Känner inte för att skriva mer just nu eftersom jag inte helt har landat än.

Men en ledtråd om vad som händer är att jag utöver mina egna två salonger har bekantat mig med tre till...


4 kommentarer:

fnys sa...

Fått snurr på ridån? Motorn & vajerspelet funkar :-)

Kristoffer Strömblad sa...

Ridån i A/1 är helt borta just nu, men det är visst uttalat mål att den sak återvända. Sal C/3 är sig lik men B/2 är helt renoverad som utökad serveringsyta för bistron med mat och alkohol. Folk gillar det konceptet starkt må jag lova... Snyggt som fan också. Men ja, vajerspelen för dukmaskerna går varm kan jag lova. :)

fnys sa...

Hur funkar akustiken i 2:an? Som jag sett har man rivit ner de snedställda lådorna vi i panik slängde upp inför premiären -98 för att döda fladderekot.

Kristoffer Strömblad sa...

Har ärligt talat inte lyssnat in ljudet i 2:an än. Det stämmer att akustikplattorna försvann i renoveringen till Bar Deco salongen, men å andra sidan är hela golvet nu täckt av heltäckningsmatta, mjuka fåtöljer och jag misstänker att det finns absorbenter bakom Art Deco dekoren som pryder väggarna.

Tror att bästa sättet att bekanta sig med hur ljudet låter är att köra det klassiska DTS-demot "Buzz and Bill Show" som jag har fixat som DCP. Vet ju hur det 'ska' låta hos mig iaf.

Men rent spontant har det låtit bra de få gånger jag har lyssnat in och kollat volymen under föreställning i sal 2.