söndag, februari 12, 2012

Minnet bra men kort

Precis innanför dörren till maskinrummet har jag ettans non-rewind. Efter insläpp till Mästerkatten med en bra drös biljetter rivna så skulle jag snabbt in om och sätta in ny rulle toapapper på en av toaletterna, så jag bara öppnar dörren och lägger hela högen av rivna biljetthalvor på understa tallriken, i tanke om att sen slänga dem på rätt ställe - vilket är pappersinsamlingslådan längre in i maskinrummet.

Jojo... det gick ju sådär att komma ihåg det.

Så döm om min förvåning när jag senare mot kvällen skulle dra av täcket från den tallriken där just Järnladyn ligger och vilar sig. Och effektiv som man är åker täcket av fort...*poff* hade man ett helt moln av biljetter som far omkring som snö i maskinrummet.

Ay Caramba!

Men roligt var det, ändå. Lite.

Inga kommentarer: