lördag, mars 14, 2009

Lördagen den 14:e - Dagen efter...

Jojo, alltid är det något med fredagen den 13:e. Igår hände inget av intresse egentligen, mer än att film och affischer för Friday the 13th dök upp. Givetvis var det endast stora affischer med och inga mindre stolpaffischer, så det fick bli en total ommöblering av skyltfönstret. Detta eftersom jag knappt har någon plats att sätta upp affischer för och hade räknat med att få en stolpaffisch.

Filmen i sig var ju ingen höjdare heller. Kopian kom direkt ifrån Malmö där den dragit rätt bra med besök fick jag höra. Själv körde jag den för två stycken...

Men så kom den beryktade lördagen den 14:e. Dagen efter. Och vad händer då?

Jo, min automatik bryter av en av programpinnarna, givetvis den viktigaste av dem alla. V3. Vilket gör att jag måste märka om programmeringen på alla kopior och/eller komma ihåg att stega fram ett nummer manuellt efter varje filmstart. Men GUD så praktiskt.

Lägg därtill att jag inte haft fungerande digitalreklam i tre veckor, två slutsteg som har problem med jordningen, en kass ljudläsare i projektor 2 sedan två år tillbaka, kolven i projektor 1 tänder otroligt dåligt - går mer eller mindre bara och väntar på en kolvexplosion i väntan på att ett nytt kretskort till likriktaren ska installeras... och teknikerna är ju som bekant fullt upptagna med att installera allt på nya filmstaden i Malmö.

Inga kommentarer: