söndag, januari 29, 2012

Årets soundtrack! (2011)

Har ju glömt i all stress med annat att kora årets soundtrack, då för förra året.

Den titeln går oavkortat till Thomas Newmans fantastiska musikaliska sydstatsskildring i Niceville, eller The Help som den heter i original.

Just detta spår ska vara det sista i filmen, men tyvärr fick det stå tillbaka för en "vanlig" låt med sång. I mitt fall hade jag soundtracket långt innan jag sett filmen så därför tyckte jag att det skar sig med filmens slut. Det hade varit så underbart att höra detta på end credits i sin helhet.

Sen vill jag även utnämna årets release! av tidigare ej utgivna soundtrack. Tog bara 27 år innan Gremlins fick en propert skivsläpp. Yay!
(nej, inte min video... men iaf. någon med samma smak för bra musik!)

Inga kommentarer: