onsdag, maj 28, 2008

Skolfilm i lätt sovande tillstånd...

Det tog inte ett år som jag trodde sist, utan bara 197 dagar (eller 6 månader och 15 dagar). Så idag satt jag där igen och körde This is England för skolklasser igen.

Dessvärre har jag fortfarande ingen mediaserver att köra från, så en dvdspelare med YPbPr-output fick duga. Scalern har säkert inget emot att få tugga på 576p50-material för omväxlings skull. Men spelaren var inte av helt top-notch kvalitet, bilden var lite mörk och blurrig. Fick ändra gamma i projektorn för att kompensera något. This is England såg bra ut, men Pans labyrint hade problem med sin generellt mörka bild.

Men sen är det någon som kan förklara varför det alltid blir fel på sovandet när jag ska jobba tidigt på dagarna? Dagen inleddes med rekordlåga två, tre timmars sömn! Följt av en kanna kaffe, jobb på bions hemsida, mail till huvudkontoret, för att sen cykla till bion och allt det där... därefter fanns nästan ingen tid att vila på. Sov ikapp bara 1,5 timme. Sen var det Indy 4 igen. Så jag har bara orkat spola upp två akter på morgondagens skolfilm I elfte timmen.

Inga kommentarer: