onsdag, augusti 15, 2007

Haltandet fortsätter...

Sedan min högerfot svullnat upp mystiskt i söndags så har den heller inte blivit bättre. Gårdagen kunde jag knappt att använda foten. Så idag efter en hel svettig dag med att försöka få ihop ett rack med den nya ljudanläggningen så bar det av till akuten för att kolla upp vad som står på. Misstanke uppstod nämligen att det kunde vara en blodpropp.

Men enligt läkarutlåtandet så rör det sig om någon form av bett eller stick från insekt eller annat föremål som orsakat en infektion. Starka små piller skrevs ut och som ska knapras i tio dagar framåt. Sen var det bara att halta hemåt igen.

Läkarens inrådan om att ta ett par dagar fritt från jobbet önskar jag att jag kunde följa. Imorgon ska nämligen installationen av ljudet fortsätta, med elektriker som kommer in för att installera uttag för att mata våra nya monsterslutsteg med (eller som teknikern uttryckte det: "Så kraftiga slutsteg brukar man ha till basen, resterande kanaler brukar bli ett par storlekar mindre").

Jaja, det ska nog gå bra, bara jag får sitta ner så mycket som möjligt. Och så fick jag hem en trevlig bok med posten, The Advanced Projection Manual, något att lusläsa när man annars inte kan röra sig ur fläcken p.g.a. foten. Tack Mattias för ditt indirekta tips i en kommentar nyligen. De bästa 440 NKR jag spenderat någonsin.

3 kommentarer:

Alexander sa...

Krya på dig!

lm sa...

Varsågod! :-) Och hoppas foten blir bättre.

lm sa...

Appropå det här med biograflokaler. Det finns en skrift på norska som handlar om utformningen av dessa. Rom for opplevelse heter den. Visserligen från 1987, men mycket borde nog vara relevant nu också.

(Direktlänk till PDF:en)