fredag, februari 15, 2008

I *heart* pressmaterial

Jag gillar pressmaterial. Uppenbarligen. Eftersom på disken finns just nu hela 15,14 GB av pressbilder, filminfo, trailers, affischer, namnsnitt och liknande - om jag nu räknat rätt, det är utspritt på en hel del mappar. Och på 19 CD-R skivor samlas allt tidigare material från filmer 1,5 år tillbaka i tiden.

Det är inte speciellt svårt att samla på sig sådana mängder, jag har egna inloggningsuppgifter till flertalet pressidor eftersom jag fixar och donar med biografens hemsida. Dessutom kör jag eget race med en egen trailerdvd för foajé-TV:n. Filmbranschens egen trailerdvd är bra men för generell för vår del (jag menar, hade vi haft premiär på 20% av filmerna på de skivorna hade jag varit lycklig), dessutom har jag möjlighet att välja vilka trailers som visas vid vilken tidpunkt (slut på gnälliga föräldrar alltså).



Normalt sett är det lugna puckar att fixa och trixa ihop programmet, dels för att jag stortrivs med programmen men också för att projektfilen är färdig och det är bara att lägga till och ta bort trailers.

Men nu är det sportlov nästa vecka i den här delen av landet vilket ställer mera krav. Och så har jag fått en hel del nya titlar på kommande-listan. Så i stort sett hela torsdagen gick åt att koda trailers och bildspel, normalisera ljudet på alla trailers så de låter lika högt, planera ordningen på alla inslag i valfritt kalkylark, och slutligen mastra skivan. Jag lämnade inte datorn mer än för att gå och köra dagens matiné Asterix på olympiaden, typ.

Men så här mitt i natten är jag äntligen klar.

Inga kommentarer: